„Bizony mondom néktek, ha valaki megtartja az én beszédemet, nem lát halált” (János 8: 51).
White Eagle - Grace Cook üzeneteiről már volt szó itt, az oldalon. Habár külön, részletesen most nem térek ki a Lelki fejlődés könyv-sorozatra, viszont annak az első részéből próbáltam egy nagyobb lélelgzetvételű részt kiragadni, mely az elmúlással és az "elhalálozott", avagy szakszóval diszkarnált emberi lelkek utóéletével foglalkozik.
Fehér Sas után, pedig a görög tanító, Daszkalosz szavai következnek.
ÉLET A LÉLEK VILÁGÁBAN
A lélek világát rendszerint a
mennyországgal hozzák kapcsolatba, aminek különböző szféráiba kerülnek azok,
akik a halandó létet elhagyják. Ezért sokan nehezen értik meg, ha azt mondjuk,
hogy a lelki világ inkább egy tudatállapot a lélekben mintsem egy, a Földön
kívül létező hely, vagy létforma.
Azt tanulod, hogy a lélek világában
nem létezik tér és idő, mégis helyről helyre, szférából szférába való utazásról
beszélünk. Egyrészt azt állítjuk, hogy a lélek világa a Földet körülvevő
síkokon van, másrészt azt, hogy ez a világ nem máshol van, hanem benned. Hogy
lehet e két dolgot egymással kibékíteni?
Tekintsük először a belső
tudatosságot. Ha szemed lecsukod, és befelé fordítod gondolataidat, idővel
felfedezed magadban egy belső életet, ami nagyon is valós. Felfigyelsz arra,
hogy létezik a belső tudatosságnak egy síkja, amin vágyaid segítségével
változtathatsz. Minél szebbek a gondolataid, annál jobban erősödik benned a
belső fény. Ha gondolataid csúnyák és sötétek, belső világod nélkülözni fogja a
csillogást, unalmas és szürke marad. Megfigyelhetjük hát, hogy a lélek világa
saját lelkünkben tükröződik.
Még
egy példával szolgálunk. Egyesek kimennek a természetbe sétálni, de nagyon
kevés dolgot látnak. Nem veszik észre a természet szépségét, mert környezetükre
nem reagálnak, azaz környezetük nem tükröződik bennük. Valaki más, aki ugyanazt
az utat teszi meg, az út mentén és a mezőn ezer apró részletben, madarak
énekében, a fény és árnyék játékában gyönyörködik. Neki nem a fizikai szeme az élesebb, hanem
lelki szemeivel is kezd már látni.
Hasonló dolog történik, amikor az
ember végleg elhagyja fizikai testét. Ha az anyagi világ teljesen lefoglalta,
halála után is ebben az állapotban marad. Belép a sűrű asztrál síkra, ami a
fizikaitól nagyon kevésben különbözik. Habár gyönyörű a környezet amiben
tartózkodik, ennek még sincs semmi jelentősége számára. A következő ember, aki
jobb megfigyelő, és értékeli a szépet, sokkal kifinomultabb létállapotba kerül.
Végül a harmadik, aki lelkileg éber és tudatos, dicsőséges lelki világban
találja magát.
Minden
soron következő inkarnációban ezt a növekedési, érési folyamatot követjük.
Amikor azember
leveti legdurvább burkát - a fizikai testét – és az élet következő fokozatán,
asztráltestben él tovább, képtelen belépni, vagy akár csak bepillantani is a
lelki világok szépségeibe, ha a földi tapasztalatszerzés ideje alatt lelkének
fénye nem erősödött meg, és egyénisége nem fejlődött.
A lélek - utazásának folyamán -
idővel leveti asztrális anyagból álló burkát is. Minden lehull róla, ami sűrű
és nehéz. Ez a folyamat megy végbe az asztrális és mentális élet minden fokán,
mindaddig, amíg a tiszta lélek végül beléphet a mennyei világba. Ismételten, ha
az ember földi élete alatt nem fejleszti jellemének szilárdságát és lelki
nagyságát, látómezeje és környezete a mennyei világban is korlátozott lesz.
A
Földön a siker nagymértékben a mentális képességektől és a tudástól függ, a
túloldalon azonban az élettapasztalat gazdagsága, a lelki tudás, és a finomabb,
magasabb frekvenciájú rezgések iránti érzékenység az, ami számít. Ez a
tudatosság csak a lélek nagysága és alázatossága árán érhető el. Nem jugg a
körülményektől, anyagi helyzettől, vagy intelligenciától, csak a tudatosodás
minőségétől, az emberben lévő szeretettől, szimpátiától és toleranciától, más
szavakkal szívének nagyságától, és jellemének szépségétől.
És most néhány szót a lélek
világának tulajdonképpeni helyéről. Azt fogod mondani: „Hát, ha helyet foglal
el, akkor mégis csak valahol a Földön kívül kell léteznie. És pont most
mondtad, hogy minden belül van!"
Nos, az asztrális anyag, ami a
Földön hozzád a legközelebb van, mintegy átitatja a fizikai anyagot. Ha egy
diszkarnált lélek behatol otthonodba, nem a lizikai anyagból lévő falakat és
bútorokat látja, hanem azok asztrális, vagy éteri megfelelőjét. Mivel ő a
harmadik dimenzióban nem nyilvánul meg, számára a fizikai anyag egyszerűen
nincs ott, de az asztrális anyag létezik, és ő azt látja. Ugyanez a helyzet egy
gyönyörű tájjal. A lélek ennek is az asztrális megfelelőjét látja. Minden
fizikainak megvan az asztrális megfelelője. A lélek számára van valami könnyedség,
valami áttetszőség mindenben, amit lát. Lelki barátaid otthona olyan közel
lehet a te otthonodhoz,
hogy a kettő tulajdonképpen egybeesik. Tér - mint olyan - nem létezik. A lelki
életkülönböző
szférái kölcsönösen áthatolnak egymáson.
Minden különböző
frekvenciájú rezgések kérdése.
Hogy látod-e ezeket a dolgokat,
attól függ, hogy képes vagy-e saját rezgésedet magasabb frekvenciára emelni, és
az asztrális világgal, vagy a magasabb világokkal összhangba hozni. Nem kell meghalnod ahhoz, hogy a belső
világokba beléphess!
Az emberek gyakran azt kérdezik:
„Mit esznek az emberek abban a másik életben? És egyáltalán, valóban esznek-e?
És mit csinálnak ott?"
Nos, az asztrális világban tökéletes
és ízletes gyümölcsök vannak. Az ott élők leszedhetik a gyümölcsöt, de
bármilyen más étel is rendelkezésükre áll. A magasabb szférákban azonban elhalványul
az étel iránti vágy. Feltétlenül hangsúlyozni szeretnénk, hogy a lélek világa
szilárd és valós, és lakói nyugodtan rendezhetnek akár egy bankettet is, ha
kedvük tartja. Rendkívül ízletes gyümölcsöt ehetnek, és olyan folyadékot
ihatnak, ami a bor megfelelője, habár anyaga spirituális. Minden gyümölcs és
élelem spirituális anyagból áll, mivel az életnek egy spirituális síkján
létezik.1 Ennek ellenére ugyanannyira reális mindez számunkra, mint amennyire reális
számotokra a földi élelem. A magasabb világokban élők - kívánságuk szerint -
gyönyörű,könnyű
anyagokból készült ruhába öltözhetnek. Ilyen
anyagok nincsenek a Földön. Azt próbáljuk érzékeltetni, hogy az élet a lélek
világában ugyanannyira reális, mint a földi élet, csak annál sokkal, de sokkal
szebb.
Gyakran felvetődik a kérdés:
„Megöregszik-e az ember a lelki világban? Miért van az, hogy néha látunk egy
férfi, vagy női formában mutatkozó lelket, aki öregnek tűnik?"
Az asztrális világban nincs életkor,
csak - hogy így mondjam - érettségi kor. Lehet, hogy valaki érettnek, idősebbnek
látszik, de soha nem rozoga vagy megöregedett. Mindig tele van élettel,
egészséges, és jól érzi magát. Egy lélek kívánsága szerint öltözködhet, és
gyakran abban az öltözékben és olyan testformában látogatja meg a Földet,
amiben utolsó inkarnációjának végén ismerték. Azért fog ebben a formában
megjelenni, hogy felismerhessék, de viszszatérve az asztrális síkra, ismét maga
lesz a tökéletes férfiasság, vagy nőiesség.
Te szeretsz ruhát cserélni? Nekünk
is van ruhatárunk, amiből kedvünk szerint válogathatunk. Például öltözhetünk
közelkeletinek, tipikus fehér köntösbe és turbánba. Felöltözhetünk úgy, mint
egy atlantiszi, „tollas kígyóhoz" hasonló, fehér tollkoronával. Néha
amerikai indiánként jelentkezünk, sastollakból álló fejdísszel, máskor pedig
egyiptomi inkarnációbeli papi öltözékünket ölthetjük magunkra.*
Te is ezt fogod tenni. Akármi
voltál, akármilyen inkarnációban éltél, mindig jogod van hozzá, hogy a megfelelő
ruhát magadra vedd. A tiéd. Belenőttél, és a ruha a te tulajdonod.
A lelki világban gyönyörű épületek
vannak. Nagyszerű laboratóriumok állnak a tudósok rendelkezésére, és csodálatos
obszervatóriumok a csillagászok számára; vannak képzőművészeti múzeumok és
zeneszobák, koncerttermek a zenekedvelők részére, és különös szépségű kertek a
kertészkedőknek. A „Földön túli" világ minden elképzelhető vágyat
kielégít, mindenszükségletnek
eleget tesz.És az azon túli világ, és az azon túli. A lélek számára nem léteznek
korlátok. Ne úgy gondolj hát az életre és a halálra, mint kél különböző
dologra! Ne gondolkozz úgy, hogy „itt és
„ott,,. Próbálj az örök életre koncentrálni. Azt értjük ezen: próoáld meg
felfogni, hogy az élet egy örök most.
Az élet: örökké tartó
jelen.
Amikor társad leveti testét,
emlékezz arra, hogy egy belső, szellemi és lelki világba lép be, ahol megszűnnek
számára a nyomasztó terhek, fáradtság és halandóság. A Földön sokan kénytelenek
keményen dolgozni azért, hogy legalább a mindennapi élet szükségleteit
biztosíthassák. Gazdasági nehézségek korlátozzák őket abban, hogy a tőlük
telhető legjobbat nyújtsák. Amikor átlépnek a fizikai halál küszöbén,
megszabadulnak a gazdasági nyomástól, és olyan munkát végezhetnek, amiben örömüket
lelik.
Képzeld csak el, milyen lehet
korlátozások nélkül, és teljesen félelem nélkül dolgozni! Dolgozni csak azért,
mert szereted azt, amit csinálsz. Ilyen módon foglalkoztatják az embereket a
„halál" után. Minden idő rendelkezésükre áll. Az olyan szavaknak, mint sietség és sürgős, nincs értelmük. A munka a lélek kifejezési formája.
Azért dolgoznak, mert szeretik azt, amit csinálnak. Megtalálták a nyugalmat.
Megtalálták a békét. Megtalálták a szeretetet.
Az élet esszenciája: Lélek
Lehet, hogy szomorúan figyeled,
amint az ifjúság évei tovaszállnak, de az életkornak - mint tudod - nincs valós
léte. Szeretnénk, ha megváltoztatnád nézőpontodat, és nem úgy gondolnál az
öregedésre, mint ami gondjaid szaporodásával, őszülő hajjal, és betegségekre
való hajlammal jár. Ez nem így van. Határozottan tégy félre minden
bátortalanságot és félelmet! Hatolj be saját lényed mélyébe, és találd meg azt
az erőt, ami nem földi, és nem testi. Ez az erő maga az élet, ami nem ismer
időt, betegséget, bánatot, vagy félelmet, csak örök reményt. Ennek a belső
életnek kell növekednie és kifejezésre jutnia benned. Hát bátorítsd!
Teremtésed célja a fejlődés és
növekedés. Életed lényege és esszenciája: lélek. A lélek megmondja neked - ha
engeded szóhoz jutni - , hogy az örök élet a tiéd. Olyan biztos ez, mint az,
hogy a Nap felkel. Nincs szükséged bizonyítékokra tőlünk, akik már áthaladtunk
a dicsőséges öntudatra ébredésen. Ha önmagadhoz őszinte vagy, a világ zaján és
materializmusán túl meghallod a hangot, ami azt mondja:
ÉLEK! ÖRÖKKÉVALÓ
VAGYOK! NINCS HALÁL!
Igazítsd úgy létedet e pillanattól
kezdve, hogy belső énednek sikerüljön minden kétségen és félelmen felülemelkednie.
Sokan vannak, akik médium közvetítésével szereztek úgynevezett bizonyítékokat, és
biztosak benne, hogy létezik élet a halál után. Ez azonban nem elég! Nem elég,
ha egy visszatérő lélek mondja el, hogy a lét a halálon túl is folytatódik! Ezt
az igazságot meg kell tapasztalni! Az igazság belül van, nem külső dolgokból
ered. Amikor szívedben megerősödik a lélek hangja, napról napra, óráról órára,
percről percre emlékeztetni fog rá, hogy az élet
örökké
fejlődik, örökké gazdagodik. Azt szeretnéd mondani: „Ezt már sokszor hallottuk,
de az emberi elmének bizonyítékra van szüksége."
Az emberi elme megkapja a
bizonyítékot, amit annyira áhít, amint az igazi Én - a lélek – belülről előtérbe
kerül, mert erősebb az elménél. Azután kiszabadulsz az anyagi világhoz kötött
elme börtönéből, és képes leszel rá, hogy a lelki életet nap mint nap,
tudatosan megtapasztald.
A lélek nem öregszik, nem ismer
fáradtságot vagy ősz hajat. A lélek:
örök élet. Bizonyos emberekből sugárzik valami, amit nehezen lehet
szavakba foglalni. Sugárzik belőlük a szépség, az igazság, az őszinteség. Tulajdonképpen
nincs is koruk. Ezekben az emberekben a Fényt látod: a lelket, ami annyira
megerősödött, hogy legyőzte az évek korlátait. Ha egy ilyen valaki hagyja el a
földi létet, békés és harmonikus életet talál maga körül. Van ugyan elvégzendő munka,
de nem érzékeli az időt. A lélek világában ugyanis nincs idő. Mi nem választjuk
külön a földi életet az élet következő síkjától. Nagy hasonlóságot, közeli
rokonságot látunk a kettő között. A lelki világban is különböző lehetőségek
állnak a lélek rendelkezésére, és mindenkinek saját magának kell megtalálnia a
mennybe vezető utat. Senkit sem erőltetnek, senkit sem kényszerítenek. Mindenki
fejlődés által növekszik, és úgy bomlik ki gyöngéden, szelíden, mint bimbóból a
virág.
Egyéni és isteni szeretet
Minden lelki növekedés alapja a
szeretet. Mindannyian szeretünk, és jól esik, ha szeretnek bennünket. Ez
természetes, és vidámmá, kellemessé teszi az életet. Sokan azonban csak akkor
értik meg a szeretetet, ha az egy emberi személyiségen át nyilvánul meg, és ez
így is van rendjén. Hiszen megmondta a nagy Mester:
„Ha azt mondja valaki, hogy szeretem az Istent, és
gyűlöli a maga atyjafiát, hazug az;
mert aki nem szereti a maga atyjafiát, akit lát,
hogyan szeretheti az Istent, akit nem lát?"
Néha azonban a ragaszkodás és az
érzelem, amit szeretetnek neveznek, nagyrészt egyetlen személy körül forog.
Helyes-e ez így?
Igen, de csak abban az esetben, ha a
személyiségben egy ablakot látunk, amin át az igazi szeretet világít. Ahhoz,
hogy a szeretet eredetét megtalálhassuk, túl kell jutnunk minden személyiségen,
és fel kell ismernünk az életnek ezt az univerzális tulajdonságát. Amikor az
igaz szeretet forrásához érünk, nincs többé elválás. Fel sem vetődhet a kérdés,
hogy bárki is elválasztható lenne testvéreitől, mert az igaz szeretetben Isten
minden gyermeke eggyé válik.
Ezt nem könnyű megérteni, hiszen azt
fogod mondani, hogy legigazibb szeretetedet férjed, feleséged, gyermeked,
kedvesed felé irányítod. Ők állnak hozzád legközelebb, őket szereted legjobban,
és ez a szeretet minőségileg más, mint amit mások
iránt
érzel. Nagyobb harmóniában érzed magad közöttük, otthonosan, és kényelemben.
Ez a hétköznapi élet céljait
szolgálja, mert a hozzád közel állók gondját viselik testednek, megnyugtatják elmédet,
és ezért nehéz veszteségként éled meg az elválást. Amint azonban eléred a
Földön túli síkokat, és kapcsolatba kerülsz a kifinomultabb világokkal, a
szeretet egész szféráját elérted. Ekkor az egész emberiségben ugyanazt a
szeretetet ismered majd fel, ami eddig bizonyos egyéneken keresztül sugárzott
feléd.
Minden lélek az isteni lét része, és
ez mindannyiunkban közös. Ez az, ami lehetővé teszi, hogy érezzük a szeretetet.
Ahhoz, hogy felfoghassuk a szeretet értelmét, minden testvérünkben ezt az
isteni szeretetet kell keresnünk, és nem követhetjük el azt a hibát, hogy a
szeretetet egyetlen személyre korlátozzuk. Ez látszólag paradox helyzethez
vezet. Az isteni szeretettel csak az egyén szeretetén át kerülhetsz kapcsolatba.
Nincs más út. Amíg ezt a leckét nem tanultad meg, nem tudhatod, hogy mi az
igazi szeretet.
Mi látjuk az egyéni lelkekből
világító fényt, de valójában nem az egyént magát, hanem a belőle sugárzó szeretet
minőségét szeretjük. Egyetlen tanító sem követeli ki magának a személyes
szeretetet. Jézus is mindig erre emlékeztette tanítványait:
„A
beszédeket, amelyeket én mondok
néktek, nem magamtól mondom; hanem az Atya, aki én bennem lakik, ó cselekszi e
dolgokat” Krisztus az emberben lévő isteni szikra által nyilvánul meg az
emberek előtt.
Hozzáállásunk az élethez
Tereljük a szót gyakorlati
kérdésekre! Mit is tehetnénk azért, hogy ez a világ szebbé, és jobbá váljék?
Ha határozottan eldöntőd,
szívvel-lélekkel elhatározod, hogy ezentúl barátságos leszel az emberek iránt,
az egyénekhez és a közösséghez egyaránt - nem kérünk többet, csak azt, hogy barátságos légy! - meg fogsz
lepődni, hogy mily békéssé válik körülötted minden.
Olyan egyszerűnek tűnik. „Légy barátságos!" Engedd közel
szívedhez e szavakat! Amikor eljön az új év, ígéreteket teszel, és megfogadod,
hogy tiszta lappal indulsz. Ezek a fogadalmak azonban elhalványodnak, mert úgy
tűnik, túl nehéz betartani őket.
Mint gondolkodó ember, mindenek
fölött szeretnéd, ha mások szolgálatára lehetnél, és értelmes célnak
szentelhetnéd az életedet. Senki fölött nem siklik el tekintetünk, amikor
elvégzendő feladat van számára! És ha a mai napon eldöntőd, hogy Isten igaz és
hűséges szolgája akarsz lenni, ismét figyelmedbe ajánljuk az első lépést: Légy barátságos! Legyetek barátságosak
egymáshoz!
Gondolkodj
el e rövid üzeneten! Meglepődve tapasztalod majd, hogy a barátságos viselkedés
nemegyszer nehezedre esik. Az elme önhitten azt mondja: „Jogom van gondolkodni,
és ez a férfi, vagy ez a nő téved." Amikor így érzel, pillants magadba, és
tedd fel a kérdést: ki is téved? Mert bizony könnyen megtörténhet, hogy az
,/«".
Ha valaki megsebez, kérünk
változtass nézőpontot. Akármilyenek a körülmények, bármennyire súlyosnak tűnik
is a testi, vagy lelki sérelem, az
életben nem fordul elő igazságtalanság. Csak a karmádat teljesíted be,
learatod, amit már régen elvetettél, vagy megadatott neked a lehetőség, hogy
megtanulj egy értékes leckét. Amikor hálás szívvel tudsz tekinteni a sérelemre,
és hálás tudsz lenni a kapott leckéért, nagyot léptél előre utadon.
Bármilyen nehezedre esik is, hogy
elfogadd szavainkat, hátralévő életedben, vagy elkövetkező életeidben a
tapasztalatok és körülmények rávezetnek majd, hogy azt mondd: „Istenem, és
testvérem, köszönöm neked." Ez az oka, hogy arra kérünk, változtass hozzáállásodon,
és légy barátságos gondolataidban,
szavaidban
és cselekedeteidben egyaránt.
Ha nem tudsz építő módon kritizálni, egyáltalán ne
kritizálj!
Erre tanít Mestered. Az örök
igazságokat nem változtatja meg az idő. Ezekről beszélt minden nagy tanító, az
emberi faj minden csúcsként magasló egyénisége. Ezt tanította minden Idős
Testvér, aki elérte a mesteri fokozatot, és megszabadult a rabságból.
Szeretett gyermekeim! Reményt adunk
nektek: Semmi nincs az életben, amitől
félni kellene. Kivéve a félelem maga! Dobjátok félre a félelmet, és
tekintsetek előre bizalommal. Ne elmétek bizonytalan reményével, hanem a
szívetekben lüktető életerőbe vetett bizalommal. Belső bizonyossággal tudjátok,
hogy minden együttműködik a jó érdekében, hogy Isten maga a szeretet, és a
halál nem választ el és nem
akadályoz
meg senkit a fejlődésben. Ha szeretett társad, vagy gyermeked át is lépne a
halál kapuján, ne félj az elszakadástól, mert most is meglátogathatod őt, és ő
továbbra is segítségedre lehet, és társad lehet a földi életben. Az egymást szerető szíveket csak az emberi
materializmus szakíthatja el egymástól. A halál nem!
Imádkozzunk hát, hogy a remény tüze
melegítsen és segítsen mindenkit, hogy határozott léptekkel haladhasson előre a
lelki növekedés útján, és az örök igazságokat magasabb szinten tudatosíthassa.
Ily módon nem ismertek majd betegséget és szegénységet, mert amint Istennel és
az Ő szeretetével összhangba kerültök, szívetek és életetek minden vágya
teljesül./White Eagle – Lelki Fejlődés I.
„A
reinkarnáció kérdésével óriási témát érintünk, és biztosíthatunk felőle, hogy a
Földön keringőelképzelések
csak durva és hiányos képet adnak arról, ami valójában történik. Amíg a reinkarnáció törvényét nem értetted
meg, az élet komolyabb problémáinak túlnyomó többségére sem derül fény. Nem
fogod megtalálni az igazságot, még akkor sem, ha hiszed, hogy Isten jó, mindent
tudó, mindent szerető és mindenható. (…)
/White Eagle – Lelki Fejlődés I.
/White Eagle – Lelki Fejlődés I.
"Daszkalosz a halál fogalmának
meghatározásával kezdte válaszát, elmagyarázva az öntudattal rendelkező személyiség
halál utáni átalakulását
-
Korábban szó volt arról, hogy a durva anyagi test nem képes önagát fenntartani éterikus
mása nélkül. Így a halál az étertest szétesését és az anyagi testtől való
elszakadását jelenti. Általában negyven nap alatt oszlik szét az elhalálozott személy
éterteste. Vallási gyakorlatunkban emiatt égetünk
negyven napon át gyertyát a
halottnak. A tűz meggyorsítja az étertest feloszlását.
Daszkalosz
hangsúlyozta, hogy a halott éterteste meglehetősen képlékeny, így a fekete mágus
magához ragadhatja, és gonosz célokra használhatja. Indiában emiatt népszerű a
halottak elégetésének szokása.
-
Az átlagember azt hiszi, hogy a halál rettenetes es fájdalmas élmény. Valójában
ennek épp az ellenkezője igaz. A halál folyamata semmiben sem különbözik a kimerítő
napot követő kellemes alvástól. Szenvedjen bar súlyos betegségben az ember, a halál
pillanatában nem erez fájdalmat Ezt személyes tapasztalatból tudom. Mihelyt az
ember elkezd kilepni testéből, arcán elomlik a derűs nyugalom, es többé nem érez
fájdalmat.
-
Az eltávozott a pszichonoetikus világ valamely alsíkján fog élni, teljesen
tudatosan, megtartva erényeit és vétkeit, céljait es törekvéseit Személyisége
nem változik, csak a tér realitása lesz más. Olyan helyzetbe lep be, amelyben a
mi fogalmaink szerint meghatározott tér nem létezik. A teret jelentésként, fogalomkent
fogja fel (…)."/A ciprusi mágus
"A halál után az érdeklődéseteknek és
beállítódásotoknak megfelelő világba leptek majd be. Pontosan ugyanolyan pokolban, tisztítótűzben
vagy mennyországban találjatok magatokat, mint amilyenben jelenleg is vagytok.
-
Van azonban egy lényeges különbség az anyagi es a pszichikus birodalmak között.
A pszichikus síkokon nagyobb intenzitású érzéseket élünk meg. A gyűlölet es a féltékenység
például tűzkent égethetnek. Itt,
ebben az életben az ilyen érzelmeket agyunk anyagi korlátai mérsékelni tudjak.
A pszichikus síkokon nincsenek korlátok. Emiatt érzékeljük az életetolyan felfokozottan a pszichikus világokban.
Soha ne gondoljatok azonban, hogy az úgynevezett poklok valamiféle pszichikus
kínzókamrák. A poklok es a purgatóriumok a tapasztalat megszerzését szolgáló iskolák,
műhelyek, amelyek az emberi lelek felfele, a tökéletesedés fele vezető útját
teszik lehetővé. Valójában büntetés nincs. Csupán tapasztalat van." (…)
"Ha van is szenvedés, annak oka nem
az, hogy az Abszolútum meg akar bennünket büntetni rossz cselekedeteinkért,
hanem az a célja, hogy igazi énünkre rátaláljunk. Ilyen élmények segítségével ráz
fel bennünket tévképzeteinkből, tudatlanságunkból.
-
A pokol és a paradicsom viszonylagos fogalmak. Ami az egyiknek pokol, az a másiknak
tán maga a paradicsom. Hogy segíteni tudjunk valakinek a pszichikus síkon
kimozdulni poklából, más lehetőséget kell felmutatnunk. Ha valaki földi életében
veszekedős teremtés volt, akkor halála után hasonló körülmények között találja magát.
Segítségképpen azonnal egy jobb környezetet kell neki felajánlani, amelybe beléphet
Ha nem fogadja meg javaslataitokat, hagyjátok ott, ahol van. Saját paradicsomában
él, noha az esetleg leginkább pokolra emlékeztet.
Hadd
mondjak egy példát Próbáltam valakinek segíteni, aki életében szerencsejátékos
volt, és nagyon kötekedő természetű. Negyvenöt éve halt meg tuberkulózisban. A
pszichikus világon belül pontosan úgy élt, ahogy itt a Földön. Társaival a földihez
hasonló környezetet teremtett magának: piszkos ablakok, piszkos terítők és
asztalok, verekedések, viták, mint a korábban általuk ismert kávéházakban. Még
annyi fantáziájuk sem volt, hogy egy kicsit javítsanak rajta. Egy napon így szóltam
hozzá: „Gyere barátom, menjünk
el valahova.” Elvittem őt ebből a környezetből, megteremtettem az általam
nagyon kedvelt Beethoven szimfónia vibrációit, különösen az örömódát. Mondom
neki: „Chariliae, (így hívták) figyelje csak!” - és egy színpompás, gyönyörű
erdőt mutattam neki, teli patakokkal, virágokkal, mindenfele széppel. Összehangoltam
a látványt a hangokkal, és valami olyat alkottam számára, amit én
paradicsominak ítéltem. Egy darabig nézett rám, majd így szólt: - „Nem fáradt el? Jöjjön, menjünk vissza, játszunk
egy pókerpartit a barátaimmal. Mennyi ideig akar meg itt tartani, hogy
hallgassam ezeket a bádogdobozokat?”
- Mit mondhattam neki? Ő a saját paradicsomában
élt, ami számomra elviselhetetlen pokol volt. Hogy magyaráztam volna el ennek
az embernek a pokol és a paradicsom közötti különbséget?" /A ciprusi mágus
"-
Az asztrális és a mentális test szintén anyagi, de magasabb rezgésű. Amikor a
fizikai halál beköszöntének pillanatában kilépünk durva anyagi testünkből, magasabb
testeinkben - érzéseink és gondolataink testében - tovább folytatjuk életünket.
Kinézetünk egészen hasonló marad ahhoz, mint ahogy a fizikai világban
megtestesültünk. Ezekben a dimenziókban élünk tovább következő földi testet
öltésünkig, amikor is asztrál- és mentáltestünket elnyeli, magába szívja
állandó személyiségünk.
- Állandó személyiség? Az micsoda? -
kérdezte Sophia, és érdeklődéssel könyökölt rá az asztalra.
- Belső valónknak az a része,
amelybe az inkarnációs tapasztalatok belevésődnek. Az állandó személyiségen
keresztül visszük magunkkal egyik életből a következőbe minden egyes testet öltésünk
összes tapasztalatát.
Semmi sem vész el. Egy új inkarnáció
azzal kezdődik, hogy az emberi szellem új mentáltestet és asztráltestet alakít
ki magának. Ezek nemcsak az előző testet öltés tapasztalatait, hanem az ember
addigi összes leszületésének emlékeit magukba zárják. A fogantatáskor aztán -
feltéve, hogy a körülmények lehetővé teszik - egy új jelenvaló személyiség
kezdi meg utazását a háromdimenziós világban, hogy új tapasztalatokra tegyen
szert, és tanuljon belőlük a karma törvényének szövedékén belül.
Elmagyaráztam, hogy a magasabb
testek - Daskalos és Kostas tanításainak értelmében - fokozatosan kapcsolódnak
hozzá az új jelenvaló személyiséghez. Az első időszak a fogantatás pillanatától
körülbelül a hetedik életév betöltéséig tart. Addig a gyerekek részben még a
szellemi világokban élnek. Hét éves kor után aztán az egyén többnyire teljesen
a háromdimenziós világ felé fordul, és megfeledkezik a valóság más régióiról.
- Akkor ez az állandó személyiség
lenne a lélek? - kérdezte Sophia.
- Nem egészen, - feleltem, és újra
csak nevetnem kellett zavarodott arckifejezése láttán.
- Mi lenne, ha valahol máshol
folytatnánk ezt a beszélgetést? - tett javaslatot Sophia halkan. A környező
asztaloknál ülő vendégek ugyanis egyre feltűnőbben hallgatóztak, vagy fordultak
felénk nem titkolt érdeklődéssel."/Lángoló
Szív
"- Mi történik az ember
intelligenciájával a fizikai test halála után? Megmarad? Vagy kérdezhetném úgy
is, hogy vajon aki most zseniális koponya, az földi életét bevégezve is zseni
marad?
- Mint azt már többször tisztáztuk,
- felelte Kostas, - a jelen személyiség az éppen leélt élete során megszerzett
intelligencia-, tudás- és tudatosságszinttel folytatja életét, mint jelen
személyiség. János
János marad, Mária pedig Mária. Amint azonban hozzászokik a magasabb
dimenziók valóságához, a jelen személyiségnek lehetősége nyílik a fejlődésre, a
tudásszerzésre a szellemi úton. A spirituális gazdagodás esélye minden emberi
lénynek megadatik a túlvilágon is.
- A fejlődés tempója és üteme ott is
hasonló a háromdimenziós világban megszokott valósághoz? - kérdeztem.
- Ha sikerül megfelelően szilárd
alapokra szert tennie az embernek földi életében, - bökött Kostas a talajra a
lábunk alatt, - akkor a magasabb világokban a szellemi fejlődés hatványozott
mértékben, ugrásszerűen növekedhet.
- Hogyan lehetséges ez? - töprengtem
hangosan.
- Ebben a dimenzióban sok kérdés
marad megválaszolatlanul, egyszerűen mert itt az ember nem tapasztalhat meg
bizonyos dolgokat. A durva anyag természeténél fogva egyfajta gátat szab a tudat
fejlődésének. A szellemi világban ugyanakkor nincsenek korlátok. Ott abban a
pillanatban, hogy az emberben felmerül egy kérdés és az Igazság Keresőjévé
válik, máris abban a nagyszerű helyzetben találja magát, hogy megismerheti és
felfedezheti magának, mi valóságos és mi nem az. Ebben a világban például
rengeteg a kíváncsi ember, a legtöbben szeretnének úgynevezett paranormális
jelenségek szemtanúivá válni. Nos, a szellemi világokban senkinek sem kell
majd arra várnia, hogy mások műveljenek csodákat a szemük láttára, hiszen bárki
maga is képes lesz ilyeneket végrehajtani. Sokkal egyszerűbben meg fog tudni
győződni az ember a szellemi tanítások igazságáról, mint itt, földi síkon.
- Ezek szerint - vetettem fel, - a
szellemi világokban sokkal könnyebb az Igazság Keresőjévé válni.
- Igen, - nevette el magát Kostas, -
de ennek igen komoly előfeltétele van, mégpedig az, hogy az első lépéseket a
durva anyagi síkon tegye meg az ember!
- És gondolod, hogy azok a lépések,
amiket eddig mi megtettünk, elégségesek lesznek majdani előmenetelünkhöz? -
firtattam játékosan.
- Elégségesek lesznek, - nyugtatott
meg Kostas. „Minél előrébb halad valaki ebben a világban az Igazság Keresésének
ösvényén, annál könnyebben és gyorsabban fog tudni fejlődni majdan a szellemi
világokban.” /Lángoló
Szív
"Ott,
az asztrálsíkon valóban létezik pokol és mennyország (az emberiség teremti meg
saját maga részére a megtapasztalások és az értékes tanulságok alapján). Átmeneti
személyiségünk (név, nemzetiség, vágyaink teljessége, gondolataink és
ambícióink) az általa kiérdemelt új környezet minden velejárójával együtt
tapasztal meg, mialatt állandósuló egyéniségünk az őrangyalok segítségével
vizsgálódik és tanul. Emlékeznünk kell arra, hogy a Felsőbbrendű Énünk és az
őrangyalunk nem távolról szemlélik egymást, hanem bennünk is élnek, kitöltik
testünket annak teljes terjedelmében. Önmagunkban kutatva, bármikor
találkozhatunk vele. Amikor elérkeztünk erre a szintre, azok közé tartozunk
majd, akik nem élik át a halált, ahogyan azt a mi Urunk, Jézus Krisztus mondta:
„Bizony mondom néktek, ha valaki megtartja az
én beszédemet, nem lát halált” (János 8: 51)." /Gnózis II.